Stichting Ave
/

Woongemeenschap voor jong volwassenen                 met autisme en verstandelijke beperking

Woongemeenschap voor jong volwassenen

met autisme en verstandelijke beperking

gaat van start!!!

Stichting Ave

De afgelopen maand kwam alles in een stroomversnelling.

Iets waar wij als ouders van St. Ave jaren op hadden gewacht werd realiteit!

Het gebouw en de naastgelegen grond aan het Groot Loo te Hilvarenbeek werden gekocht en Woonstichting Leystromen is inmiddels met de voorbereidingen bezig om het voormalig kinderdagverblijf om te bouwen tot 9 appartementen, gezamenlijke ruimten en begeleidingsruimten. Het wordt een wooninitiatief met 24 uur begeleiding.

De toekomstige bewoners kunnen zowel binnen als buiten het initiatief hun dagbesteding invullen. Zoals het er nu uitziet zal de verbouwing in de loop van 2019 klaar zijn en kunnen onze kinderen gaan wonen. Alles gaat stap voor stap, aangepast aan iedere individuele bewoner. Alle ouders zijn nu bezig de persoonlijke appartementen zo goed mogelijk in te delen voor hun kind en samen zijn er ook al besluiten genomen over de gezamenlijke ruimtes. Laat de verbouwing maar beginnen! We kunnen niet wachten!

Dit alles onder de bezielende begeleiding van WoondroomZorg; initiatieven waarbij ouders de regie blijven houden.

Er kunnen zich nog toekomstige bewoners aanmelden.

Via onze website: www.stichting-ave.nl

Of via de volgende tel. nummers:

0623046802 Sylvia Dirkse (penningmeester)

0651855294 Susanne Verhelst(secretariaat).