Stichting Ave

Woongroep voor jong volwassenen met autisme en verstandelijke beperking

Ons huis

Ons huis staat aan Groot Loo 2a in Hilvarenbeek.  Het is een voormalig kinderdagverblijf geweest dat grondig is verbouwd.
Alle bewoners hebben er een eigen appartement van circa 65 m2 met een separate badkamer en slaapkamer. In hun ruime woonkamer is een keukenunit geplaatst.
De appartementen liggen alle aan een centrale ruimte waar ook de gezamenlijke keuken een plaats heeft gekregen. Deze centrale ruimte wordt benut voor gezamenlijke maaltijden en andere activiteiten. De gemeenschappelijke woonkamer ligt er ook aan en dat is een plek waar bewoners samen TV kunnen kijken of andere activiteiten doen.
Rondom het gebouw ligt een grote tuin en de meeste appartementen geven direct toegang naar de tuin. Deze is ingericht als een verblijfstuin met zitjes en de bewoners kunnen er hun tuinhobby uitleven. Naast deze tuin is nog een moestuin waar bewoners, met ondersteuning van ouders, allerlei groenten telen voor eigen gebruik.